Gå til innhold
  • Bli medlem

Tørrmelk


Fjelljenta85

Anbefalte innlegg

Annonse

De aller aller fleste kolonivarebutikker har tørrmelk, eller kan skaffe det! Er det ikke nestle eller viking som lager det? vet vi har det på coop, mega, joker, domus,prix og sikkert mange andre steder også.

selges i lignende pakker som barnemat.... gule & hvite pakker, hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller aller fleste kolonivarebutikker har tørrmelk, eller kan skaffe det! Er det ikke nestle eller viking som lager det? vet vi har det på coop, mega, joker, domus,prix og sikkert mange andre steder også.

De har det ikke på rema,ikke det jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt det på rema, så jeg ville tro de fleste kolonialene har det. Viking er det merket jeg har kjøpt. Du har sikkert gjort det, men spør de som jobber i butikken hvis du ikke finner det på egenhånd :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper Viking tørrmelk på Rema, står sammen med annet "bakepulver" d.v.s ulike poser med kake- og brødmix.

Takk for tipset:)Var på rema og sjekket om de hadde,men så ikke noe. Men skal se litt nærmere eller så skal jeg sjekke de andre dagligvare butikkene.

Er tørrmelk å anbefale?og hvordan smaker den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke legge opp til å drikke tørrmelk. Det smaker rett og slett py, men funker fint til matlaging. Det er en del posemat som skal ha melk. Jeg pleier da å bruke bare vann, og i tillegg strø i litt tørrmelk for å runde smaken litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte prøve tørmelka jeg også. Hos Coop Mega hadde de Nestle Viking Melk hvor ei eske a`500 gram skal holde til 4 liter melk, kr 57.50 kom den seg på.

tormelk.jpg

Kjøpte også med ei eske med 20 små porsjonspakker med musli, egentlig beregnet til yoghurt til kr 16.25 Blandet tørmelka og muslien i en bolle og det ble egentlig ikke så ille. Viktig å ikke blande melka for tykk tror jeg. Dette skal prøves til frokost / mellom-måltid på tur, ting smaker gjerne litt bedre utendørs.

morgenmusli.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte prøve tørmelka jeg også. Hos Coop Mega hadde de Nestle Viking Melk hvor ei eske a`500 gram skal holde til 4 liter melk, kr 57.50 kom den seg på.

tormelk.jpg

Kjøpte også med ei eske med 20 små porsjonspakker med musli, egentlig beregnet til yoghurt til kr 16.25 Blandet tørmelka og muslien i en bolle og det ble egentlig ikke så ille. Viktig å ikke blande melka for tykk tror jeg. Dette skal prøves til frokost / mellom-måltid på tur, ting smaker gjerne litt bedre utendørs.

morgenmusli.jpg

Det er sant at ting smaker bedre utendørs, i allefall om man er skikkelig sulten og veit at man ikke får servert stort annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje må du lete mer utenfor byen. Jeg har lagt merke til at jeg alltid finner Viking-pakkene i nesten hvilken som helst butikk når jeg er utenfor Oslo. Men inne i byen er det umulig å finne, bortsett fra enkelte velassorterte butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Måtte prøve tørmelka jeg også. Hos Coop Mega hadde de Nestle Viking Melk hvor ei eske a`500 gram skal holde til 4 liter melk, kr 57.50 kom den seg på.

tormelk.jpg

Kjøpte også med ei eske med 20 små porsjonspakker med musli, egentlig beregnet til yoghurt til kr 16.25 Blandet tørmelka og muslien i en bolle og det ble egentlig ikke så ille. Viktig å ikke blande melka for tykk tror jeg. Dette skal prøves til frokost / mellom-måltid på tur, ting smaker gjerne litt bedre utendørs.

morgenmusli.jpg

Nå har jeg prøvd Viking tørrmelk på tur og jeg ble faktisk positivt overrasket,jeg brukte den i tomatsuppe,i havregrøten og det ble en mye bedre smak på maten. Så den blir nok fast innventar i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto og holdt en slik Viking-pakke i hånden i butikken i dag, men kjøpte den ikke da det virket som litt mye (og dyrt! :!: ).

Finnes det mindre pakninger?

Nei det finnes ikke mindre pakninger det jeg vet i allefall..Men en sånn pakke holder lenge den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.