Gå til innhold
  • Bli medlem

Toppene rundt Visbrean + Rauddalstindane


Carl F

Anbefalte innlegg

Drar inn til Midt-Jotunheimen om 3 uker for å ta alle toppe der :D (turrapport kommer selvfølgelig :) ) Er godt i gang med planleggingen, og har derfor noen spørsmål:

- Hvordan er det å gå fra Langvasshøe og til Visbretinden? Er jo helt kurrant til akkurat under toppen... Hvordan er det siste stykket?

Tenkte å gå fra Visbretinden og opp på Sørvestre Urdadalstindan.

- Hvordan er det så videre fra pkt. 2080 og til pkt. 2061? Ser på kartet at det er en rygg som er bratt ned i østsiden, men slakere på vestsiden mot Visbrean. Er det breglepper her? Greit å gå litt i kanten på breen uten sikring?

Slenger også med et par spørsmål ang. Rauddalstindane. Skal selvf. gå hele ryggen, men er det best å gå opp fra Gravdalen og opp på Vestre mot øst? :?

Takker for all hjelp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
- Hvordan er det å gå fra Langvasshøe og til Visbretinden? Er jo helt kurrant til akkurat under toppen... Hvordan er det siste stykket?

Slenger også med et par spørsmål ang. Rauddalstindane. Skal selvf. gå hele ryggen, men er det best å gå opp fra Gravdalen og opp på Vestre mot øst? :)

Takker for all hjelp! :?

Det siste stykket fra Langvasshøe og til Visbretinden? Helt greit.

Rauddalstindane

Selv gikk jeg opp fra Gravdalen i lavt skydekke. Gikk antagelig opp litt for langt nede mot ryggen og havnet i mange våte, litt vanskelige, gresshyller. Oppe på ryggen er det helt greit opp til Vestre og videre til Store. Der ble jeg overfalt av regn / sne og ga meg for dagen. Har m.a.o. ikke gått videre bortover mot østre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rauddalstindane

Selv gikk jeg opp fra Gravdalen i lavt skydekke. Gikk antagelig opp litt for langt nede mot ryggen og havnet i mange våte, litt vanskelige, gresshyller. Oppe på ryggen er det helt greit opp til Vestre og videre til Store. Der ble jeg overfalt av regn / sne og ga meg for dagen. Har m.a.o. ikke gått videre bortover mot østre.

Helt greit videre ut til Ø. Kun et lite opptak like før selve toppen av Ø, det fikser du garantert!

Sett deg på baken og skli ned snørenna mot Olavsbu, både artigere, lettere og jeg tror raskere enn ned ryggen mot bandet for så å returnere til Leirvassbu el hvor du måtte oppholde deg.

Selv lot jeg turkompisen få viljen sin til flanken ned til venstre for Ø. Siste gangen mindre erfarne har fått viljen sin det, men han lærte mye av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit videre ut til Ø. Kun et lite opptak like før selve toppen av Ø, det fikser du garantert!

Sett deg på baken og skli ned snørenna mot Olavsbu, både artigere, lettere og jeg tror raskere enn ned ryggen mot bandet for så å returnere til Leirvassbu el hvor du måtte oppholde deg.

Selv lot jeg turkompisen få viljen sin til flanken ned til venstre for Ø. Siste gangen mindre erfarne har fått viljen sin det, men han lærte mye av det :)

Hvor befinner denne snørenna seg i forhold til toppunktet? Lett å få øye på? Jeg kommer til å oppholde meg på Olavsbu, så det jeg hadde sett for meg var å gå tilbake til pkt. 1930, for så å gå ned og over Simledalsbandet og Rauddalsbandet og tilbake til hytta. :D Men gjerne snørenne i stedet for :D:lol: Har du noen bilder av opptaket, snørenne etc. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor befinner denne snørenna seg i forhold til toppunktet? Lett å få øye på? Jeg kommer til å oppholde meg på Olavsbu, så det jeg hadde sett for meg var å gå tilbake til pkt. 1930, for så å gå ned og over Simledalsbandet og Rauddalsbandet og tilbake til hytta. :wink: Men gjerne snørenne i stedet for :D:roll: Har du noen bilder av opptaket, snørenne etc. ?

Har desverre ikke bilder på denne maskinen:(

Vi var der rundt 20. juli 04, og da var det en markert snørenne ca 100 høydemeter nedenfor toppunktet retning Olavsbu. Denne var lett å se og så grei ut, dog bratt ned der!!

Mulig mer kjente folk kan bekrefte/avkrefte at denne snørenna er der årlig??

Klyvepunktet rett før toppen av Ø3, tja 2-3 m, trenger du ikke bekymre deg for. Enten rett opp eller litt til venstre og litt småluftig såvidt jeg husker.

Det fikser du lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.