Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanoutleie i nordenden av Femunden?


lauc

Anbefalte innlegg

1. Ønsker kontakt med personer som leier ut kanoer i nordenden av Femunden. Helst med mulighet for at kanoen kan bli hentet inne i marka slik at vi ikke trenger levere den der vi lånte den. Har noen hørt om noe slik? Finnes det ved Femunden?

2. Hvor stor er "folkemengden" i Femundsmarka (fra nord til øst for nordenden av Femunden) i starten av juli? Noen erfaringer?

3. Fisketips fra området...?

Ha en deilig tursommer folkens - og skitt fiske! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg ikke tar helt feil, er Langen gjestegård stedet å kontakte for kanoutleie. Tror nok de forventer at den leveres tilbake der den ble utlevert, har ikke hørt om noen som "sanker inn" kanoer i marka.

Folketettheten er vel på stigende i starten av juli, og er nok mest konsentrert til områdene rundt Røa og Grøtåa.

De fleste vann i Femundsmarka huser potensiale for fisk. Det som ofte er typisk er at enten biter`n eller så biter`n ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Om jeg ikke tar helt feil, er Langen gjestegård stedet å kontakte for kanoutleie. Tror nok de forventer at den leveres tilbake der den ble utlevert, har ikke hørt om noen som "sanker inn" kanoer i marka.

Litt sein i denne tråden jeg, men kommer med noen tips likevel. Stemmer at Langen leier ut. Det samme gjør Røros Sport. Det krever imidlertid at du må frakte kanen inn selv. Kanoene til han på Langen ligger i Synnarvika, så det er salig greit.

Jeg er også rimelig sikker på at Langen henter igjen kanoene om man betaler litt ekstra. Ikke hvor som helst selvsagt, men jeg vet at det går an f.eks. langs vegen tilbake til Røros. Det gjør det hele litt enklere mhp logistikk. I fjor ble det 8 km løping tilbake til Synnarvika for å hente biler, og så to turer tilbake til Synnarvika med 4 kanoer.

For å være på den sikre siden, ring Langen på 72413718.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.