Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakkramsekk


endre1990

Anbefalte innlegg

Annonse

Nå ble jeg nysgjerrig: Hvorfor foretrekker du å gå med pakkrammesekk... :?:

Ellers er det markedskreftene som rår: De fleste foretrekker anatomiske sekker, så tilbudet av anatomiske sekker er MYE større enn pakkrammesekker. Unntaket er de virkelig tunge børene, der pakkramme har endel fordeler. Dermed selger man kun pakkrammesekker i de største størrelsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel tippe at dette innlegget burde passe bedre under "Utstyr", men kan vel svare likevel.

Som jankj sier er det nok ikke mange som ønsker en mindre pakkrammesekk fordi du da ender opp med en sekk med enda dårligere forhold mellom egenvekt og volum enn med de store.

Når det er sagt fant jeg fort at Mountain Hardwear har en pakkrammesekk på 66 liter kalt Maestro (anmeldelse her: http://www.trailspace.com/gear/mountain-hardwear/maestro/) Sportsnett.no fører noe Mountain Hardwear, men om de har sekkene vet jeg ikke. Du kan jo ta kontakt og spørre.

Ellers listet trailspace.com opp flere sekker når jeg søkte på "external frame", sjekk her: http://www.trailspace.com/gear/backpacks/external/

Lykke til i jakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om en rimelg pakkramsekk som ikke har 500 liters volum, liker og gå med pakkramsekker, men finner ikke annet en militær sekker med for stort volum. kunne tenkt meg 80-90 liiter.

mvh Endre[/quote

Jeg vet ikke om noen pakkrammesek som jeg vil anbefale deg, men jeg er uenig med dem som sier at en anatomisk sekk partout er bedre enn en pakkrammesekk. En av fordelene ved en pakkrammesekk (kan det være) er at du er mer sikker på å få vekten av sekken (med innhold) over hoftene.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av fordelene ved en pakkrammesekk (kan det være) er at du er mer sikker på å få vekten av sekken (med innhold) over hoftene.

God tur !

Hva mener du egentlig med det? (Ikke frekt ment, skjønner bare ikke helt hva du mener :roll: )En sekk med et godt bæresystem, uansett om det måtte være anatomisk eller pakkramme, vil vel fordele vekten av sekken på hoftebelte og skulderremmer på en god og riktig måte?! Eneste grunnen jeg kan tenke meg til at utsagnet ditt er riktig er om du overlesser den anatomiske sekken sånn at ryggplaten ikke lenger klare å overføre vekt ned mot hoftebeltet men blir hengende i skulderremmene. Og da snakker vil om vekter som ikke er godt for resten av kroppen heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten Lillsport-sekk på 35+15 liter som har en solid ramme på ryggen. Selv om det ikke stikker ut noen rammestenger på toppen, synes jeg den kan kalles for pakkerammesekk. Den veier bare 1,5 kg og er veldig behagelig å gå med. Ikke fullt så behagelig på skiturer der man beveger ryggen mer. Sekken er kort og passer til personer opp til ca. 1,75 m.

Edit: Sorry, jeg så litt sent at du vil ha 80-90 liter. Kan du ikke finne en gammeldags Haglöfs sekk på den størrelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om en rimelg pakkramsekk som ikke har 500 liters volum, liker og gå med pakkramsekker, men finner ikke annet en militær sekker med for stort volum. kunne tenkt meg 80-90 liiter.

mvh Endre

Bergans Finnmark er oppgitt til 100l sist eg sjekka, vekta skal vera 3,2kg. Sjølv kunna eg nok tenkt meg ein pakkrammesekk på 60-70l, men utvalget er ikkje akkurat stort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.