Gå til innhold
  • Bli medlem

kanotur på østlandet


Anbefalte innlegg

Annonse

Ligger ca 3.5 km i luftlinje vest for Eikeren i sørenden av denne omtrent midt mellom Skollenborg og Eidsfoss. Adkomst via fv 65 langs vestsiden av Eikeren, innkjøring nordfra.

Posisjon 32V 0551678 6607173 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kjørt veien som kommer opp på sør-enden. Den går opp rett sør for Eidsfoss (tror det står Eidstoppen på skiltet) Der tar du av til venstre ganske tidlig opp i bakkene. Der står det en betalingsbom. Denne veien går helt fram til sør-enden av Øksneren.

Veien som går inn til nord-enden fra Hakavika på vest-siden av Eikeren har jeg ikke kjørt, men tror denne er stengt med låst bom, uten at jeg ska si dette 100%.

Med litt bæring kan du nå flere vann derfra bl.a Hajern.

Fisket vet jeg ingenting om, men har sett mange som fisker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nordmarka (Oslomarka) er også et flott og lett tilgjengelig område for padling. En av mange muligheter er å starte fra Jevnakersida, f.eks. Gjerdingen, Ølja, Mylla. Du kjører da inn i marka fra Østre Jevnaker ved Olimb. Du har mange vann å velge i, men det er vel nesten en betingelse å bruke kanotralle mellom vannene. Meget godt fiske i det meste av marka og fine skogsveier for trilling av kano. Naturskjønt er det også her og mange fine plasser å telte.

Er vel for sent ute med dette tipset for denne helga, men det kan vel være aktuelt senere.

Et kart over området vil vise mange ulike veier inn i marka. Fisket administreres så vidt jeg vet av OFA, Oslomarka Fiskeadministrasjon.

Sjekk:

og; http://www.oslomarka.no/oslomarka_pa_nettet.htm

eller;

http://www.fiskekort.no/Oslo/Oslomarka_fiskeadministrasjon/oslomarka_fiskeadministrasjon.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.