Gå til innhold
  • Bli medlem

Lomme på armen, why?!


niklas

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig formålet med lommen som ofte er ved skuldern på jakker/gensere?

Aldri helt skjønt poenget, syntes nesten det er for høyt til å ha skikort i. Noen som vil opplyse meg om noen bruksområder? :)

eks:

mrmtgravityjktartchk07zr0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg bruker den til å ha mobilen i, på 2-3 timersturer i skogen med hunden. Putter små dings-ting (strikker, posen til den lille gassbrenneren o.l.) i den på teltturer. Fint å ha til ting man skal oppbevare/passe på i kortere tid er nå min erfaring.

Mvh.

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mobil

- Nøkler

- Mp3-spiller

- Småting på telttur (liten LED-lykt om kvelden), småting til brenner etc.

- Heiskort

- Liten pose med nøtter/sjokolade når man går.

- Bitteliten vannflaske når man går kortere turer (bruker ei lita på 1 dl i blant, greit å bare få skylt utav munnen)

- Andre kjekke ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den armlomma er for å irritere vettet av meg.

Helt ubrukelig til å ha noe som helst i.

Det føles klumsete med mobil eller nøkler der.

Tobakken skal være i venstre brystlomme (sammen med vernepliktsbok, enkeltmannspakke og 111primus)

Den dustelomma er på gåjakken min, en dovrefjell, som sletts ikke er egnet som skijakke.

er dessuten litt sært å stå på ski her nu.(rulleski på fjellet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politi og politi, det var mest en kommentar.

For ca 15 år siden ble det gjort tiltak fra språkrådet eller noe sånt for å få IT- og offshorenæringene til å bruke norske ord i stedet for engelsk i fagterminologien. En temmelig håpløs oppgave og i ettertid virker det noe komisk.

Det som overrasker meg er når engelske ord overtar for dagligdagse norske ord. Når jeg tenker etter er ikke det helt nytt heller, men det blir flere av dem.

For et par år siden hadde NRK P2 en diktkonkurranse der et som kom temmelig høyt opp var en slags fremtidsfortelling fortalt av en offshore/industriarbeider. Dikteren hadde laget et fremtidsspråk av engelsk, norsk, offshoretermer, teknologitermer. Det var ganske kult å høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en msn av min niese: Askjeera?

Jeg: Sjekker mail, hva gjør du?

Hun: Næ.. Bare chillern på læppen.......

Huff huff! Nå mater du dommedagsprofetene.

Uansett, ser ut som vi beveger oss litt vekk fra den myteomspunnede skulderlommen og nærmer oss mer en språklig debatt her :?:

Get back on track! Øh... mener kom dere tilbake på sporet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.