Gå til innhold
  • Bli medlem

Regntrekk til sko når jeg sykler (NB! Ikke sykkelsko!)


Sven

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har noen vade-greier til å trekke over støvlene. Tror merket er Lundhags. Slike vade-støveltrekk bør jo rekke et godt stykke opp på leggen, så det blir litt overkill i forhold til hva du trenger. Men det er jo greit med overlapp, og det går jo an å brette ned eller skjære bort det som er overflødig.

Ulempen er at et potte tett gummitrekk helt sikkert blir klamt etter et par timer. Men det gjelder jo det meste av skikkelige vanntette greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sykle med skotrekk uten sykkelsko vil i uansett ødelegge skotrekket i lengden da pedalen glir mot skotrekket hele tiden. Hadde derfor ikke investert i dyre greiene. Biltema sine gir mye for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over det, derfor håpet jeg at noen hadde noen andre løsninger enn skoovertrekk til sykkelsko. Biltemamodellen ser dessuten ut til å bli glatt og uhåndterlig på vanlige pedaler. Men det er mulig at det går å klippe av reima under skoen og bare la trekket være festet i tåa .... til en hundrelapp så kan man jo bare prøve ...

Forsøkte meg med fotposer en gang, men det er altfor varmt om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere jeg kjenner har brukt Berghaus Yeti Extrem gamasjer til bruk ved skikkelig våte forhold på vei og skog.

Holder deg garantert tørr og gir godt feste på vanlige pedaler samt kan fint brukes til SPD-pedaler.

Link: http://www.oslosportslager.no/product/8355/8454/410971/Berghaus_Yeti_Extrem_gamasj.html

Mulig at dette blir litt "overkill" men jeg har ennå tilgode å finne en liknende modell som er kortere.

Mvh

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev og syklet en del før og da brukte jeg alltid plastposer på beina når det regnet, festa de med tape rundt ankel og vrist. Etter turen var det bare å vrenge av posene og kaste de i søpppeldunken. Enkel og billig løsning. Sånne hvite 10-liters søppelposer går også an å bruke.

Et annet alternativ kan være å ha på plastposene inni skoene (men utenpå innersokkene) - ofte brukt av o-løpere ved løping i kaldt og slapsete myrterreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo også andre alternativer som vanntette sokker. Vet at blant annet Sealskinz har noen modeller!

Ville vel kanskje vurdert å invistere i sykkelsko, slik at du slipper problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vant et par geniale overtrekk på "sykle til jobben"-aksjonen for flere år siden. Kan brukes på både sykkelsko og vanlige sko og rekker midt på leggen. Jeg kikket på merket, og det sa: "Eurotex Promotion for Sykle til jobben". Nettsøk på Eurotex ledet meg til Birk Sport, men ser ikke det overtrekket...

Prøv hos Syklistenes landsforbund. De vet om det meste om praktiske sykkelgreier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.