Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk, Osprey Exposure 50.


JAGAJ

Anbefalte innlegg

Hei! Skal gå til innkjøp av en ny sekk. Hovedsakelig til dagsturer/turer over flere dager. Har sett på litt forskjellig og kom frem til Osprey Exposure 50, følger mange detaljer med.

Men en ting jeg lurer på. Hvor mye får man pakket i denne sekken. Har hørt at "liter størrelsen" kan variere fra produsent til produsent og merke til merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har både en Bora og en Exposure. Riktignok er Bora'en min på 95 liter, men likevel kan jeg si noe om bærekomport etc. Om jeg skulle velge hadde jeg gått for Exposure, rett og slett fordi strammingen av hoftebeltet er så genial. I tillegg er Exposure egentlig en klatre-sekk og er nok et hakk eller to mer solid. Boraen kan nok være noe bedre å bære på om vekten blir veldig høy, men jeg har nå stappet bortimot 20 kilo i Exposure-sekken uten at det ble ubehagelig :D

Men er du redd for plassmangel kan du jo alltids gå for en Exposure 66. Eventuelt kan du istedet kjøpe en dagstursekk (Daylite el. Solo fra Osprey) som kan festes på alle de større Osprey-sekkene. Har akkurat kjøpt en Daylite for å øke volumet på min Aether70 slik at jeg kan bruke den istedet for Bora'en når jeg skal i Femundsmarka.

Selv har jeg gått fra å være Bergans-frelst til å være Bora-frelst til å ende opp med en haug (5!!!) med Osprey-sekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter justanothernut!

Har benyttet Exposure 50 i 3 år snart, meget godt fornøyd. Litt mye reimer her og der, kutt de hvis de blir plagsomme.

Selv lever jeg godt med de, god å ha for stramming iblant.

Heving av topplokket og bruk av snølåsen fører fort til en 60litr sekk >> Super helgetursekk med telt, sovepose etc sommerstid!

Hoftebeltet er supert, kan endog fjernes såfremt man benytter sele. Fest nedre del av sekken med to karabinere til selen, så er den fortsatt godt festet til kroppen.

Eneste lille minus syns jeg, er at hjelmen stanger litt i øvre del av sekken ved klatring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk jeg for Osprey exposure sekken. Benyttet meg av helgtilbudet på sportsnett og fikk -20% i rabatt, sekken ble da på kr 1360 ekskludert frakt, syntes det var en grei pris.

justanothernut og Håvard, er ikke sekken bra får dere høre fra meg :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.