Gå til innhold
  • Bli medlem

Leirplasser i området Illekleivsløkene / Vargen


shm

Anbefalte innlegg

Hei !

Etter å ha fiska en del på vestvidda en del år etterkvart over ein stor del av vidda så kjem me i år til å ta turen litt lender vest enn tidligere.

Vi satser på å ta turen frå Skjeggedal og kare oss oppover mot Illekleivsløkene etter kvart.

Det som eg lurer på er om det er noen som kjenner til gode leirplassser i dette området ?

Meiner å vite at det er goldt og steinete der oppe.......

Fisketips er vel for mykje å rekne.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mye, men har vært der en gang. Det er veldig steinete og veldig kupert. Fiskeplasser som er gode vet jeg ikke om, men utsikten fra Vargen er flott ;) Vi fisket, men uten hell, det var surt og kaldt. Vi var der i midten av juli (litt før) og da var det mye snø.

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Turen fra Skjeggedal til Ilakleivsløkene vil forresten gi deg en total stigning (inkl kuperinger) på ca 2000m iflg min høydemåler :wink: Det er veldig kupert og veldig steinete :P men du slipper vel å gå så mye på snø uti august.

Jeg vil jo anbefale å gå tilbake via Tyssevassbu og ned til Trolltunga hvis dere først er oppi der og skal ned igjen samme vei. Fantastisk utsikt rett ned og under, men ikke minst utover Ringedalsvatnet og Folgefonna. Jeg bodde i telt ved Tyssestringane rett ved Trolltunga. Med skyfri himmel og ingen vind var det fantastisk flott (spesielt etter 8 dager med stort sett regn, kuling og 2-3 varmegrader). Det vil jeg anbefale alle. Vannet er et fint lite fiskevann også, hvor vi fikk fin steikefisk på tørrflue :D En fin avslutning på turen og ca 3-4 timer å gå siste biten ned igjen til Skjeggedal dagen etter...

Kontakt meg gjerne om du trenger noen flere tips: [email protected]

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.