Gå til innhold
  • Bli medlem

#nattinaturen 5. september 2015. Hvem sover ute?


Bjarne H.S.

Anbefalte innlegg

Enkelt spørsmål. Deltar DU på dette nasjonale arrangementet 5. september? Sove ute? Alene eller organisert?

 

Denne helga tar jeg overnatting fra lørdag til søndag ved Eivindsvannet i Haugesund sammen med andre grønne sjeler (politisk aktive og interesserte). Mitt politiske lokallag har eget arrangement denne dagen/natta. 6. september er det Friluftslivets dag i samme område i Haugesund som jeg også skal få med meg, sammen med forhåpentligvis flere tusen andre.

 

Skal du sove ute?

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sover ute svært mange netter ila året, så trenger personlig ikke noe nasjonalt arrangement som påskudd for å gjøre det. Men for all del, om det kan være med på å vekke interesse for natur og friluftsliv hos noen av de som sitter på gjerdet, er det jo flott. Og ja - tilbringer naturligvis natta "ute" i et Helsport Varanger ifm et fiskekultiveringsprosjekt oppi fjellet som jeg er med på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tilfeldigvis være med på en base camp for ungdom den helga, og da pleier visst de voksne å overnatte i telt. Så da skal jeg visst det. Med mindre det blir drittvær. Ville egentlig heller vært med på campen til RulleRolf, men da går padleklubben min glipp av kjærkomne penger så det får bli en annen gang. Ellers ser det ut for at det er en del som hiver seg på det her i området.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt, men nå får vi plutselig besøk av en kompis som jeg ikke ser for meg som noe friluftsmenneske :razz: Og ser for meg at alle teltplasser som ikke er alt for langt inn i Oslo-marka er ganske fullpakka den natten... Men liker veldig godt arrangementet! Supert for å få folk ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekken er så godt som pakket og klar for tur regner med det blir noen netter på fjellet. Natt i naturen blir nok under åpen himmel, håper været tillater det. Være er ikke på lag med oss på Vestlandet   :no: Blir det regnvær så får vi vell ta teltet med, planen er å få til en klatre camp med noen noen kamerater.    :hyper:  :frantics: Dette blir bra    :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med meg kidsa ut med teltet. I utgangspunktet var planen egen tur, men på Svanstul (Sauheradfjellet) virker opplegget såpass interessant for de små at jeg tror de har glede av det. Så blir natt ute på Svanstul her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på Barnas turlag arrangement.  Vi har fått satt opp stor lavvo og har med kanoer. Så får vi se om det kommer noen :)  Skal være disko i lavvoen og lommelykt tur utpå kvelden.  På søndag arrangerer vi kom deg ut dagen hvor det pleier å komme 2-300 personer :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feiget ut med god samvittighet. Pissregn er ikke min greie og jeg angrer ikke det spøtt. Jeg sover ute nok netter resten av året, ingen grunn til å sette opp telt (utenfor et hus) i pissregn bare fordi noen har funnet det på. Så sånn ble det med den saken her i gården.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så vidt jeg trakk meg, sur nordavind i går fristet egentlig ikke. Men så snudde jeg litt om på den negative synsvinkelen: hva med å få litt erfaring med telting i sur nordavind :-) ? Ergo dro jeg opp på Damsgårdsfjellet utpå kvelden (så pussig nok ikke en eneste sjel på turen opp), og satte opp teltet rundt solnedgang. Gikk greit med litt omtanke mhp vinden. Sov litt dårlig fram til i tre-tiden, da de verste kastevindene ikke lenger lagde så mye bråk og rykk i teltet.

post-16230-0-82554400-1441553414_thumb.j

 

Våknet av solen i syv-tiden og åpnet da forsiden i teltet for å få ordentlig utlufting, mens jeg sov enda tre timer til før det ble gassfyrt formiddagskaffe  :-)

post-16230-0-48040200-1441553412_thumb.j

 

Ellers kan de av oss som skyr sosiale medier sende en email til [email protected] hvis vi ønsker å bidra i opptelling og konkurranser.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med meg kidsa ut med teltet. I utgangspunktet var planen egen tur, men på Svanstul (Sauheradfjellet) virker opplegget såpass interessant for de små at jeg tror de har glede av det. Så blir natt ute på Svanstul her.

 

Hvordan var opplegget på Svanstul? Har inntrykk av at folk er fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.