Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips Hardangervidda med utgangspunkt Dyranut, Halne, Tinnhølen eller Haugastøl?


whistler

Anbefalte innlegg

Vet jeg ikke er første som spør. Har søkt mye på forumet men spør likevel for å kanskje snappe opp noen gode tips fra dere erfarne.

Planlegger en 4-5 dagers tur på Hardangervidda i uke 30. Hadde i utgangspunktet tenkt å gå fra Halne til Mogen og ta kollektivt både til og fra, men etter å ha sjekket nøyere blir det altfor mye styr, tar for lang tid og blir for dyrt. Vi tar derfor heller bilen og kjører til passende startpunkt i nærheten av RV7. Tenker meg enten Dyranut, Halne, Haugastøl eller kanskje kjøre ned til Trondsbu, Tinnhølen. Sistnevnte er kanskje mest aktuelt for å få startpunkt litt "inn" på vidda.

 

Noen som har tips til en bra 4-5 dagers rundtur med start/mål på en av ovennevnte? Vi skal gå, fiske og kose oss og jeg ser for meg at ca. maks 20 kilometer per dag er passe. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått den turen.   Tog til Geilo.   Buss til Dyranut.    No problem.    Men jeg fant terrenget kjedelig, lange flate partier.   Det ble med den ene gangen.    Neste år var det godt å være tilbake på østvidda. 

Hvilken tur gikk du? Jeg tenkte ikke å gå Dyranut -> Halne -> Tinnhølen osv.. Tenkte rundtur inn på vidda med et av disse stedene som utgangspunkt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra Dyranut til Mogen. 

Aha, men det er bra innspill siden det var turen vi tenkte å gå i utgangspunktet.

Har nå kikket litt på Tinnhølen -> Sandhaug -> Litlos -> Om Hårteigen til Hadlaskard -> Tinnhølen. Hva tror du om den ruta? Mulig den blir i lengste laget for en firedagers tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, men det er bra innspill siden det var turen vi tenkte å gå i utgangspunktet.

Har nå kikket litt på Tinnhølen -> Sandhaug -> Litlos -> Om Hårteigen til Hadlaskard -> Tinnhølen. Hva tror du om den ruta? Mulig den blir i lengste laget for en firedagers tur. 

Nei, der er jeg nok blank, men jeg dette vil nok mange kunne svare deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg låner denne tråden i stedet for å lage en ny..

Jeg har tenkt å gå noen dager på Hardangervidda med min datter på 11 år denne sommeren. Hun er vandt til å gå 1 mil+ med egen sekk. Hun har nå et stort ønske om å krysse Hardangervidda. Hva tenker dere om en minikryssing fra Halne (Halnekongen første strekket) til Mogen? Vi kommer til å overnatte i telt alle nettene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, utinaturen skrev:

Jeg låner denne tråden i stedet for å lage en ny..

Jeg har tenkt å gå noen dager på Hardangervidda med min datter på 11 år denne sommeren. Hun er vandt til å gå 1 mil+ med egen sekk. Hun har nå et stort ønske om å krysse Hardangervidda. Hva tenker dere om en minikryssing fra Halne (Halnekongen første strekket) til Mogen? Vi kommer til å overnatte i telt alle nettene.

Tenker at det bør være full gjennomførbart så lenge dere har god tid og kan tilpasse dagsetappene etter vær og form :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.