Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakten på prikkepetter


Martin HJ

Anbefalte innlegg

Annonse

Først så skannet bare fort gjennom denne flotte rapporten, men måtte stoppe å se om det var bålet ditt som var kommet ut av kontroll, men heldig vis så var det bare en perfekt solnedgang.

Flott lesning på en kjedelig dag hvor jeg akkurat har fått beskjed om at Turistforeningen har behov for hyttevakt noen uker i juli og august. Kanskje jeg skulle ta en uke et sted hvor det er brukbare fiskemuligheter. Det fristet litt etter denne rapporten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bjarne H.S. Takker Bjarne, på tide du kommer deg på tur selv - er "lenge" siden sist nå :) Jeg er sulten på ny rapport på bloggen din :)

 

@tronn Takk for det, og det er bare å komme seg opp til Skrim når du får deg bil - det er vel verdt det :)

 

@steingrd Takk for det Stein :)

 

@martin.m Det er bare å hive seg rundt og komme igang med stanga igjen :) Jeg følte det løsna litt på Brunørret fiske mitt etter denne turen, det var digg :)

 

@REs Det syns jeg du burde gjøre, det er alltid deilig å kjenne fisken bite på i enden av stanga - og ikke minst nydelig turmat :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvordan den odden dere hadde teltene på trekker til seg gjester.

Har hatt flere netter der og har sett videoer på forumet som også viser det samme.

Det er et fantastiskt område både sommer som vinter. Relativt lite mennesker å møte der inne med tanke på at det er over 700 hytter i "hyttebyen" som bare er ca 40 minutters gange unna.

Jeg er selv en av hytteeierne (sammen med banken).

Min pers er 600 gram fra lille stølevann.

Du har beskrevet området og de mulighetene som finnes der på en flott måte.

Og det er plass til flere på Skrim/Omholtfjell et årskort koster kun 200,-.

Takk for turrapporten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sandress Ja Skrimfjella er flott, vi møtte ingen enn de fluehuene på andre siden av Fjellsetertjern på turen vår og føltes som vi hadde hele område for oss selv :) Neste gang drar vi inn på sørsiden av Skrim ved Sørmyrseter og området rundt der nede, der har jeg ikke vært før så det blir spennende. Satser på fisket er godt der nede :)

 

@aamodt Takker for kommentaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det jeg får dekkning på tlf etter et par dager på nettopp Skrim, tikker inn mld om en Skrimrapport på ff. Det du beskriver her er i stor grad det jeg og guttungen har opplevd de to siste dagene. Magisk natur, den trolske skogen, vakende storørret og sist men ikke minst, den utrolig stillheten her inne. Er i grunn vanskelig å sette ord på inntrykkene. Du gjør en særdeles god jobb i rapporten din Martin, som vanlig, og det var som å reise opp igjen i det jeg hadde kommet hjem. Det hadde ikke hvert meg i mot for å si det sånn. Så takk skal du ha.

Flotte fortellende bilder. Det er jammen godt vi har Skrim Martin. Ikke lange biten unna...

post-10088-0-57820500-1434223736_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Vi hadde 4G og god dekning der vi var, ble litt overrasket for ifjord var det bare et rødt kryss på dekningsviseren :) Godt du og sønnen koste dere i Sørmyr området, ser frem til litt skriverier og film evt.

 

@Anders Eriksen Takk Anders :)

 

@rune1974 Takk - ja Lofoten er helt fantastisk, lenge siden nå så skulle egentlig opp dit i år. Men det ble det ikke tid til, så vi tar den turen neste år fant vi ut :) Lomsdal-Visten er for meg et urørt område, men har sett mye derifra og ser veldig flott og spennende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lesing og inspirasjon til et skrimbesøk i helga :)

 

Hvor får man kjøpt fiskekort til Skrim Nord? Jeg sjekket inatur, men de som ligger der i regi av Fritzøe ser ikke ut til å dekke dette området..

 

Her fant jeg noe: http://www.fritzoe-skoger.no/sider/tekst.asp?side=45&valgtmenypunkt=59

Man får kjøpt fiskekort ved avkjøringen opp til Skrim Nord fra Passebekk, rett på venstre side i krysset der grusveien begynner er det en kasse hvor man legger på en femtilapp :) God tur :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.