Gå til innhold
  • Bli medlem

Magisk kveld på Langvann


Imp

Anbefalte innlegg

Det beste jeg vet etter en arbeidsdag, er å komme meg ut og stresse ned. Å la alle tanker om alt man ikke rakk denne dagen heller, bare fly...la pusten konsentrere seg om ren, vårlig luft, øynene nyter alt det vakre man ser, og kroppen får brukt seg.

 

Jeg er veldig glad i Langvann. Dette er nok det fineste padlevannet på Hurum. Man når Langvann ved å parkere på Røskestadvann, padle inn mot demningen, og bære farkostene 50 meter opp til Langvann. 

 

Stemningen er bare helt magisk. Vannene er så blikkstille som jeg aldri har sett dem før. Insektene aner ikke hvor farlig de lever der de surrer dovent noen millimeter over vannflaten. Det er vak og hopp av fisk hele tiden.

Sola varmer, herlig, og jeg nyter det. Jeg parkerer kajakken i en liten vik, og setter meg på steinen for å nyte de siste solstrålene. De få bevegelsene i vannet gjør at solstrålene kastes opp på land i et levende og vakkert spill. Det er bare å la tankene sveve og nyte sola. Jeg elsker sol og varme og ser frem til sommeren med stor glede!

 

Her ved Røskestadvann.

 

20150527_195733.jpg

 

Det vaker!

 

20150527_195811.jpg

 

 

Ved demningen ligger denne flyteøya. Den flytter seg sør til vannet på vinterstid, og tilbake til demningen/utløpet sommerstid. Fascinerende og spennende, det vokser til og med små bjørketrær på øya.

 

20150527_201744.jpg

 

Så tok jeg fatt på Langvann.

 

20150527_202403.jpg

 

Fru Padler herself.

 

20150527_203135.jpg

 

Min lille skjønnhet.

 

20150527_204644.jpg

 

 

Jeg blir beæret med to soler. 

 

20150527_205408.jpg

 

Men det kommer en dag i morgen også, og jeg må snart vende nesa hjemover. Gjør ingenting å ha sola i ryggen heller, når man får slik utsikt som dette her.

 

20150527_211311.jpg

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.