Gå til innhold
  • Bli medlem

Mini ketchup/sennep


finnjpedersen

Anbefalte innlegg

Annonse

Praktisk og lett -- og bedre ketchup:

post-12824-0-06953400-1431124866_thumb.j

Evt Heinz økologisk (ikke at jeg bryr meg om økologisk mat i det hele tatt -- den bare smaker bedre) overført til en pitteliten klemmeflaske. Eller (Woo!) hjemmelaget chiliketchup (easy-peasy) i liten klemmeflaske. Var jeg vanskelig og teit nå?  :D

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fint salgstricks fra Idun. Nå vet jeg ikke prisen på de der, men samme vare i "ytterligere tilpasset emballasje" pleier å gi en kraftig puff når du ser på kilosprisen. Selv fyller jeg ketchup over på en rengjort maggotboks. Rommer mer enn nok og tar langt mindre plass. 

 

Maggot-150x150.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint salgstricks fra Idun. Nå vet jeg ikke prisen på de der, men samme vare i "ytterligere tilpasset emballasje" pleier å gi en kraftig puff når du ser på kilosprisen. Selv fyller jeg ketchup over på en rengjort maggotboks. Rommer mer enn nok og tar langt mindre plass. 

 

Maggot-150x150.jpg

Aner noen negative bølger her?

(På hylleforkant i butikk og i annonser blir det oppgitt kilopris, temmelig enkelt å sammenlikne. Og det er fler, meg selv inkludert, som synes dette var et godt påfunn. )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner noen negative bølger her?

(På hylleforkant i butikk og i annonser blir det oppgitt kilopris, temmelig enkelt å sammenlikne. Og det er fler, meg selv inkludert, som synes dette var et godt påfunn. )

Et problem var ofte at store pakker faktisk var dyrere enn små. Men man trodde gjerne at man fikk mer for pengene siden pakken var større. Jeg og er stor fan av enhetsprising og blir ofte irritert når butikkene ikke har gjort det skikkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem var ofte at store pakker faktisk var dyrere enn små. Men man trodde gjerne at man fikk mer for pengene siden pakken var større. Jeg og er stor fan av enhetsprising og blir ofte irritert når butikkene ikke har gjort det skikkelig. :)

Prising i butikk er et merkelig fenomen.

Prisen blir påvirket av mange faktorer, produksjonskostnadene og markedsføring ligger i bunn, men....

Det er nesten garantert at pakningsstørrelsen som ligger inne på VG børsen er "billigst". Her er konkurransen om å få en billigst mulig "kurv" så stor at andre hensyn kommer i andre rekke.

Tilbud og rabatter fra produsent/leverandør gir også av og til merkelige utslag (som at det kan være billigere for butikken å handle hos konkurrenten enn hos grossisten.)

I følge "kilder" koster en liten Fjordland kjøttkaker mer å produsere enn en stor, uten at jeg har helt kontroll på påstanden, men det viser at alt ikke er helt logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.