Gå til innhold
  • Bli medlem

Endelig topptur til Auskaret


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg


Det har ikke blitt mange toppturer så langt i vinter. For å være helt ærlig, har det ikke blitt noen. Derfor var det lett å takke ja til invitasjonen fra fatteren om å ta turen til Auskaret (1203 moh) i Sykkylven. En klassisk topp i disse trakter, og et populært turmål her på Sunnmøre. Jeg har ikke vært der før, nesten litt pinlig, men nå fikk jeg endelig muligheten.
Truger og brett ble pakket, og tre timer senere stod vi på toppen. Det var mange på tur her i dag, men det gjorde ingenting. Utsikten var fantastisk og nye topper ble pekt ut som fremtidige toppturmål. Tilslutt ble nedkjørselen selve rosinen i pølsa, som det heter. Ikke så mye pudder i dag. Men mer enn nok gode forhold til at vi begge var godt fornøyd.

Legger ved noen bilder. Aller er tatt med mobilen.

IMG_1445.JPG
Dagens mål.
IMG_1446.JPG
Det var mye folk på tur her i dag.
IMG_1447.JPG
Pappa i godt driv.
IMG_1448.JPG
Fjell har vi rikelig av her på Sunnmøre.
IMG_1449.JPG
Vi nærmer oss toppen.
IMG_1450.JPG
Majestetisk utsikt fra Auskaret.
IMG_1451.JPG
Siste innspurt.
IMG_1452.JPG
Godt fornøyd med egen innsats.
IMG_1453.JPG
Her er det mange muligheter for neste topptur.
IMG_1454.JPG
Fatteren gleder seg til nedkjørselen.
DSC_0226.JPG
Slike dager er lett å like.
IMG_1455.JPG
Så var vi klar.
IMG_1456.JPG
Fine forhold.

Det gjorde godt å få årets første topptur unnagjort. Nå håper jeg at det blir flere utover vinteren. Der er hvertfall nok av fjell å ta av. Takk til pappsen for turen.


Vis artikkelen på bloggen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.