Gå til innhold
  • Bli medlem

Skiglede fra Oslo til Gjøvik


alexstra

Anbefalte innlegg

Annonse

en flott tur som jeg har planer om å gå motsatt vei.

 

Løypa fra Reinsvoll til GJøvik er oppkjørt og går i et fint landskap med mulighet for overnatting på dnt hytte.

 

Skal du ta turen igjen så gi gjerne lyd fra deg, eller om du har planer om ta deler av løypa. F.eks. Gjøvik / Reinsvoll --> hadeland

 

Studerer du på gjøvik eller er der så kan jeg også vise deg løypene fra eina/reinsvoll--> gjøvik 

 

ved nærere lesing ser jeg at du har blitt sendt videre på reinsvoll på feil side.  Normalt der hvor du ble henvist er det løyper til Gjøvik også, men fortsettelsen av løypa du kom ifra fra hadeland er på den andre siden av RV. 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra @alextra. Så bra formidlet at jeg kunne kjenne på det når det buttet imot for deg og den sanne gleden når ting flyter. Kanskje det blir en liten filmsnutt fra denne turen også? I alle fall jeg koste meg godt med turrapporten din  :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har tänkt cykla Gjøvik - Oslo (och lite till. Jag tänkte cykla ända hem). Men det verkar så besvärligt att ta cykeln på tåget så det blir nog cykel "out 'n' return". Men det blir senare.

 

Klassisk tur på skidor. Det vanliga är väl att man åker åt andra hållet. Så man har nedförsbacke och solen i ansiktet hela dagen (eller dagarna för dom som inte kör hela på samma dag).

På skidor tror jag turen Gjøvik - Oslo skulle ta mig 4 dagar. + en dag till om jag skall åka skidor ända hem, eller så nära jag kan komma. Kanske är jag i form i slutet av sässogen att köra den turen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jope: Ja en flott skitur. Ja er klar over at den "klassiske" ruta går på vestsida av riksvei 4 fra Skjeldbreia til Osbakken. Da jeg mistet denne endret jeg planer og fulgte heller råd fra folk. En artig erfaring ble det jo av det og! ;D

 

Rayun: Tusen takk for hyggelig kommentar! Slikt er hyggelig å høre. Blir nok ikke noe filmsnutt av denne turen, var planen at det skulle bli blogginnlegg. Men skal ikke se bort ifra at det blir noe film i nærmeste framtid heller, i hvertfall er det morro å lage! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @alexstra

Jeg har i morgentimene sittet med kaffekoppen og lest gjennom rapporten din. 

Det som imponerer meg mest er evnen til positiv tenkning som du tar fram når det virkelig trengs!

Synd med øksa du mistet i snøen i Hadelandstraktene, men jeg antar du fikk lærdom i det også.

Uansett, en veldig godt beskrevet rapport som både forteller om strabasiøse stunder men også tider med ren lykke.

Takk for at du delte med oss.   :thumbsup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanliga är väl att man åker åt andra hållet. Så man har nedförsbacke och solen i ansiktet hela dagen

Nå ligger vel Songsvann høyere enn Gjøvik sentrum, så det med "nedförsbacke" bør man vel ta med en klype salt.. ;)

Jeg har gått turen på to dager, men da på tynne langrennsski og overnatting i hytte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange situasjoner her hvor jeg helt ærlig tenker at jeg nok hadde gitt opp. For eksempel når du må gå på fjellski langs motorveien. Du skal ha for å ha gjennomført. 

P.S. @Johan2000 Det er veldig enkelt og greit å ta sykkel på Gjøvikbanen. Vær ute på Oslo S i god tid, du må kjøpe sykkelbillett der hvor de selger billetter (ikke automat) og sett deg på toget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.