Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å finne riktige bindinger


Eyvindr

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart gå til innkjøp av fjellski, og har tenkt på Åsnes Nansen. Jeg er veldig glad i mine marsjstøvler (M77) og lurer på om jeg kan bruke disse (i kombinasjon med fotposer) på 75mm bindinger?

Er det 75mm bindinger som brukes på NATO-plank?

Veldig usikker, derfor spør jeg her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

75mm bindinger passer ikke til M77, men er til skisko med tupp (tradisjonelle skisko/telemarksko). 

 

Ville ikke selv brukt M77 (med eller uten fotposer) eller andre varme vintersko på vanlige skiturer og vinterturer. Blir ustabilt så lenge det ikke er flatt, så passer best for flat skog eller isfisketurer og slikt. 

 

Alternativet som binding om du vil bruke M77 er Rottefella  NATO 100 med bakstropp eller spesialbindinger som passer alle sko. Rottefella NATO 100 er er en relativt ustabil binding, men fungerer akseptabelt med M77, og i kombinasjon med fotposer. Fås kjøpt hos Forsvarsbrukt - https://forsvarsbrukt.no/gammel/shopexd.asp?id=753 Husk at du trenger bakstropp også!

 

Et bedre alternativ om du ikke ønsker egne skisko er bindinger som er utviklet for å benyttes med alle typer varmt fottøy - http://www.ericphilips.com/flexi-plateau.html. Med slike bindinger kan en bruke samme sko på skiene som når en vil holde seg varm på beina ved pilkehullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.