Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanntett kamera...?


synøve

Anbefalte innlegg

Annonse

Det vanntette kameraet som gir overlegent best bildekvalitet er Nikon1 AW1:

http://www.fotovideo.no/foto/Speill%C3%B8st/Nikon/Nikon-1-AW1--m-AW-11-275mm-sort-Vanntett--st%C3%B8tsikkert-og-frostsikkert-134532-p0000171905

Dette er et systemkamera, så du kan bytte objektiver på det.

 

Ellers finnes det mange kompaktkameraer som er vanntette, men de gir mye dårligere bildekvalitet enn Nikon1 AW1, og de er mye tregere i bruk, og gir deg mindre kontroll og færre muligheter. Men du sier ikke noe om hvilke krav du stiller, så det kan godt hende du vil bli fornøyd med et slikt kompaktkamera. Men jeg vil ikke anbefale det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute etter et kompaktkamera... :-)

Til bruk i fjellet på ruskete dager og på sjøen med risiko for sjøsprøyt.

Prøvde en canon en gang for et par år siden , men opplevde dårlig bildekvalitet..

Det er kanskje det det blir uansett... ?

 

Pris max 4 lapper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kanskje? mera/Olympus/Olympus-Tough-TG-3-rød-16Mp--Vanntett--Frostsikret--Støtsikret-136410-p0000180131

 

 

Vet ikke hvor du holder til, men om du bor i Oslo, ville jeg ha tatt turen innom FotoVideo i Møllergata og pratet med dem. De fører mange merker og har mye på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kanskje? mera/Olympus/Olympus-Tough-TG-3-rød-16Mp--Vanntett--Frostsikret--Støtsikret-136410-p0000180131

 

 

Vet ikke hvor du holder til, men om du bor i Oslo, ville jeg ha tatt turen innom FotoVideo i Møllergata og pratet med dem. De fører mange merker og har mye på lager.

Jeg har et slik Olympus Tough TG3 og er godt fornøyd med det. Det tåler vann i hvertfall, jeg har tatt bilder av fisk på 2-3 meters dyp. Virker robust og tåler en støyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute etter et kompaktkamera... :-)

Til bruk i fjellet på ruskete dager og på sjøen med risiko for sjøsprøyt.

Prøvde en canon en gang for et par år siden , men opplevde dårlig bildekvalitet..

Det er kanskje det det blir uansett... ?

 

Pris max 4 lapper

 

Du kan jo lese denne testen fra i år:

http://www.dpreview.com/articles/2491269399/2014-waterproof-camera-roundup

Hvert av kameraene har sine styrker og svakheter, og det er forskjell i bildekvalitet mellom dem. Men bildekvalitet er ikke alltid det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.