Gå til innhold
  • Bli medlem

Årets første topptur på snowboard


Offpissed82

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger høstens første topptur på snowboard. Jeg ser for meg å gå på barmark fra bunnen og bruke truger fra snøgrensa og opp til toppen. 

 

 

 

Er det noen som erfaring med steder hvor det er greit med snø i september/oktober ?

 

Jeg tenker litt på Røldalsfjellene, der jeg veit det er snøsikkert. Bor i Osloområdet, og prøver å unngå for lang reisetid. Har også vurdert Hemdedal og Skogshorn, men ser for meg at jeg i så fall må drøye til slutten av oktober. Har også vært inne på Gaustadtoppen.

 

Noen tips? 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofte kommer den første snøen i Røldal/Haukelifjell i oktober. Kan jo også komme noe i september, men sjeldent det er nok til å gi noe mer enn litt nysnø på gammelsnøen. Også i oktober må du normalt finne steder som har gammelsnø med nysnø på toppen. Nordsiden av Stavsnuten er mye brukt til dette før veien stenger da det er noen snørenner her som ofte holder snø 12 måneder i året. Breifonn er også en mulighet.

 

http://www.roldal.com/sider/tekst.asp?side=190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.