Gå til innhold
  • Bli medlem

Undertøy som forhindrer gnagsår på lår.


Norstorm

Anbefalte innlegg

Annonse

Dette var interessant, Patrick..

Jeg så etter boxere med lange ben, da jeg vanligvis er plaga med at korte boxere glir oppover låra etter en stund i skoa... og da starter gnaginga..

Du har ikke vært plaga med det, nei?

Jeg fikk anbefalt denne: http://www.underarmour.com/shop/us/en/mens-charged-cotton-9-boxerjock-boxer-briefs/pid1234028-001

Bestilte den i dag, så for vi se hva den klarer. Ikke ull akkurat, men.. for håpe det holder i sommer hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var interessant, Patrick..

Jeg så etter boxere med lange ben, da jeg vanligvis er plaga med at korte boxere glir oppover låra etter en stund i skoa... og da starter gnaginga..

Du har ikke vært plaga med det, nei?

Jeg fikk anbefalt denne: http://www.underarmour.com/shop/us/en/mens-charged-cotton-9-boxerjock-boxer-briefs/pid1234028-001

Bestilte den i dag, så for vi se hva den klarer. Ikke ull akkurat, men.. for håpe det holder i sommer hvertfall.

Du får huske å legge inn en liten rapport når du har fått brukt/testet den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produktomtale av boxeren på amfibi:

"Dette finnes blant annet på skuldrene for å gjøre det mer behagelig å bære sekk."

 

En setning lenger opp her:

"da jeg vanligvis er plaga med at korte boxere glir oppover låra etter en stund i skoa..."

 

Nå lurer jeg bare på om det er jeg som har totalt misforstått hvordan en boxer brukes... :mrgreen:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er medeier av detta fordømte problemet...

Så jeg leter etter boxershortser med lange ben, og fant denna: https://www.devold.com/outdoor-no/produkter/underdel/breeze-man-34-long-johns/2-c/3/2431/

Den skulle vel være i bomull, men... Siden det er sommer så :P

Innvendinger?

Jeg har ikke samme problemet, kanskje det kan ha noe med størrelsen på låra å gjøre, (eller kulelageret mellom  ;-) ), men jeg har vert på jakt etter en slik 3/4 longs i lengre tid uten å finne noen. 

Jeg er faktisk så "gammeldags" at jeg går i nikkers, noe som også har vert en mangelvare i butikkene de siste årene, men nå kommer de heldig vis tilbake.

Når man bruker nikkers så er det nok med ullsokker nederst, og skulle man bli våt på beina og opp etter leggene så er det bare å skifte. Sokker har jeg alltid med nok av, men når det gjelder ullundertøy så blir det ofte til at et ekstra sett er nok. 

Plumper man uti slik at sokker og sko blir våte så blir som regel også nedre del av det lange undertøyet vått og det er ikke alltid så bra, spesielt sen høst eller tidlig vår.

Med en 3/4 under så er det bare å skifte sokker, trekke en plastpose utenpå og sette beina tilbake i skoene. Da holder man seg lett tørr og varm et par timer til.

Bestillingen til Devold er sendt.

Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var interessant, Patrick..

Jeg så etter boxere med lange ben, da jeg vanligvis er plaga med at korte boxere glir oppover låra etter en stund i skoa... og da starter gnaginga..

Du har ikke vært plaga med det, nei?

Jeg fikk anbefalt denne: http://www.underarmour.com/shop/us/en/mens-charged-cotton-9-boxerjock-boxer-briefs/pid1234028-001

Bestilte den i dag, så for vi se hva den klarer. Ikke ull akkurat, men.. for håpe det holder i sommer hvertfall.

Ingen problemer med det! sitter fint på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tema :P Ble litt småkvalm da jeg så hva patrick.k90 brukte i 2 uker. Har selv en coolnet trøye og longs, fantastiske plagg, men i h.... for en stank, et par dager med trasking og man får jo nesten brekninger av seg selv.

Men...hva med å bare bli litt mer breibeinte når dere går? God ventilasjon er nok også en fordel. Eller får dere gnagsår på kalde dager også? Jeg merker at det er stor forskjell på de forskjellige buksene om det blir gnagsår eller ikke.

Men nå kom jeg på noe lurt. Går ikke så mye med skjørt selv, men har en søster som gjør det. Det påstås fra henne at nylonstrømpebukser forhindrer gnagsår på lårene (noe som er et kjent problem når man går med skjørt). Jeg er rimelig sikker på at disse fåes i "til-knærne-versjon", de er ikke varme eller klamme og veier ingenting. Om noen skulle finne på å prøve så kom med en tilbakemelding ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Björn

Men etterpå skulle jeg spørre om denna som er en long john, blir i varmeste laget under turbuksa på en sommer.

När jag gick Nijmegen 4 daagse så var det tights (cykelbyxor utan stoppning) som gällde för de som hade problem med att få skavsår på insidan av låren. Bomull var bannlyst, suger åt sig fukt och när det är fuktigt så torkar det långsamt.

Gylfen (boksesmekken på norska?) skulle vara öppen för att ventilationen skulle underlättas, utom när vi gick genom befolkade områden. Torr hud är stryktålig hud!

Varmt på fjället? Ta av dig byxorna och gå i de stilfulla Devold produkterna du länkat till! Känns kanske mest bekvämt om du inte går de mest trafikerade DNT lederna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å smøre gnagepunktene med vaselin?

Gikk i overkant av åtte mil i går/i dag (Marka24). Smurte inn pungen og lårene på de områdene hvor jeg sømmene fra boxeren traff. Har ikke tegn til sårhet i boxerområdet.

 

Ellers kan jeg anbefale kompresjonstights 2XU, Nike Combat osv om sommeren. Stinker som restskatt, men gnager lite og gir en deilig følelse av tørrhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå bomull for all del. Støttar førre innsendar og fører til at Houdini og Arc'teryx har utmerka alternativ i syntetstoff. Eg har brukt desse til lange springeturar med stor suksess. På fjellet over fleire dagar held eg meg heller til ull av den tynne typen - Aclima Light Wool eller Houdini (ull og silke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produktomtale av boxeren på amfibi:

"Dette finnes blant annet på skuldrene for å gjøre det mer behagelig å bære sekk."

 

En setning lenger opp her:

"da jeg vanligvis er plaga med at korte boxere glir oppover låra etter en stund i skoa..."

 

Nå lurer jeg bare på om det er jeg som har totalt misforstått hvordan en boxer brukes... :mrgreen:

Du har ikke sett Borat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg 3/4 longs er for varmt om sommeren, men denne er jo smart da: http://northernplayground.com/nb/varm_ziplongs

Har hatt min en vinter, og det funker supert å ta den av og på.

 

Når det gjelder syntettights som lukter mink, så er det vel ikke noe problem å vaske dem om kvelden? Det er bare når man går at man har dem på, og de tynne typene tørker på en times tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vel fant ingen i ull, men kjøpte ett par griselange boxere fra underarmour... Nå på sommern holder vel det tenker jeg. Det fjerne problemet hvertfall. Så varmt at selv om jeg svetta ble jeg ikke kald i rævva :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har slitt med samme problem som trådstarter og har brukt Smartwools boxere de siste par-tre årene (http://sportsnett.no/s/p.aspx?pid=698&cid=810). Gikk ca.200km med samme par i fjor og de var gode under tur og like fine ennå (ja, jeg har vasket dem..). Tidligere har jeg prøvd Ullvang, Devold, Helly H osv og ingen har vært i nærheten av Smartwool hverken i passform eller holdbarhet.

Jeg har også et par Under Armour (som nevnt over) og de er utrolig gode å gå med, men de lukter død oter etter en dag eller to på farten. De kan forresten fåes til en god pris i norge her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.