Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken topp har den beste utsikten? Kom med bilder!


Aalstad

Anbefalte innlegg

Annonse

Bjørntind (887) ved Tjongsfjord i Rødøy kommune, sør for Bodø, er rett ved barndomshjemmet til forloveden. Vi hadde ventet i en uke på at tåka, som lå tykk over 700 meter, skulle lette. Når det endelig ble sol snek vi oss opp for å se på utsikten. I matpausen på toppen fridde jeg og kjæresten ble forloveden. Det minnet gjør utsikten enda bedre :-)

post-2280-133474510027_thumb.jpg

post-2280-133474510032_thumb.jpg

post-2280-133474510037_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørntind (887) ved Tjongsfjord i Rødøy kommune, sør for Bodø, er rett ved barndomshjemmet til forloveden. Vi hadde ventet i en uke på at tåka, som lå tykk over 700 meter, skulle lette. Når det endelig ble sol snek vi oss opp for å se på utsikten. I matpausen på toppen fridde jeg og kjæresten ble forloveden. Det minnet gjør utsikten enda bedre :roll:

Hvis du ikke allerede har gjort det, anbefales en tur opp på Blokktind (1032) neste gang du er på de trakter. Fenomenal utsikt innover Svartisen og nordover og sørover kysten, ser også Lofotveggen på veldig klare dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minneverdige utsikter er det mye av ja, så å plukke ut den ”beste utsikten” er neimen ikke lett. Skal jeg trekke fram noen, må det kanskje bli synet som møtte oss da vi (eaa, Marit og jeg) nådde toppen av Gjertvasstind i september 2005. Det ga skikkelig magesug. Synet av Norges høyeste alpine fjellrygg (Styggedalsryggen) så tett innpå med Storen som kongen litt bak, og med endeløse fjellvidder mot Vestlandet helt bakerst husker jeg meget godt. Utsikten ellers var heller ikke å forakte. Noen bilder fra eaa sin turrapport fra toppen av Gjertvasstind her:

http://www.fjellforum.net/viewtopic.php?p=26701&highlight=d%E6ven+s%F8kke#26701

Jeg tenker spesielt på det nest siste bildet: ” Mot_Storen”.

En annen utsikt, som riktignok ikke var preget av så vidstrakt sikt pga skyer som kom drivende mye av tiden, er den vi hadde fra Styggedalstindane (2387) i september 2004. Forøvrig den turen hvor forsidebildet på boka til Julia og Morten ”Norges fjelltopper over 2000 meter” ble tatt. Skyene som ble revet opp av de steile og flotte fjellene skapte en helt spesiell stemning. I tillegg var det stilig med de høyeste toppene nedlesset av nysnø i kontrast til det mer høstlige fjellet lengre nede. Tiden der oppe var bare helt magisk! :lol:

post-42-133474510176_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fine bilder her. Det siste er nok min favoritt til nå, men jeg er jo inhabil siden Hurrungane er favoritten min. Vil tru at få ting kan toppe Store Styggedalstind for meg. Men er selvfølgelig masse vanvittig flott både i Nord-Norge og på Nordvestlandet også. Forresten synes jeg at Laushornet over Geiranger har den fineste fjordutsikten jeg har sett til nå, og en god nummer to må bli utsikten fra Såta ned mot Finnabotn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Slogen er den skarpe tinden. Andre fjell i bildet (som ikke er nevnt) er,

- Brekketinden rett t.v for Slogen,

- Geithornet (1460) bak t.v

- Helghornet nærmest t.v

- Konehornet mellom Slogen og Jakta

- Store Smørskredtinden såvidt synlig helt t.h.

Her er et supervidvinkelbilde fra samme topp, kanskje det flotteste utsiktstedet mot Hjørundfjorden.

post-3473-133474510809_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.