Gå til innhold
  • Bli medlem

Artikkel om en tur i Tafjordfjella


Torgis

Anbefalte innlegg

Jeg leter gjennom mine etterhvert voksende hauger av friluftsliv-magasin, og prøver å finne en artikkel om en tur i Tafjordfjella, utenfor rødmerkinga. Det sto litt om fisking og teltliv, og jeg tror utgangspunktet var Kaldhusæter. Jeg fant også ut at jeg i skrivende stund mangler Villmarksliv 05/11, så det er ikke umulig at denne artikkelen sto der...

Er det noen der ute som husker å ha lest denne, og kan peke meg i riktig retning? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer nok at det var i den utgava. Artikkelen var fra området mellom Kaldhusseter og Geirangerfjellet. Vann som var nevnt var Slettdalsvatnet, Viavatnet og vannene i Djupdalen. Har den ikke foran meg og husker ikke alle detaljer. Uansett et nydelig område som har flotte topper å besøke dersom fisket slår feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, nå vet jeg iallefall hvilket blad jeg skal lete etter :D Takk for hjelpen.

Turen gikk dit du nevnte, jeg kjente igjen områdene delvis når jeg så på kartet. Men turern ble desverre kortet ned til 5 dager grunnet veldig dårlig vær, og ikke spesielt bra fiske :( Vi kom oss til Slettdalsvannet og det som ligger rett etter, men fisketlykka var det så-som-så med. I tillegg hadde vi tung tåke, så noen utflukter ble det heller ikke. Kan legge til at vi fra 3 kilder fikk høre at det er mesterskap i mygg oppi der, og det merket vi godt! De var store og mange :cry: Men området var fint, så det blir nok en tur opp dit ved en senere anledning, men da muligens med start fra Reindalssætra, og en tur forbi Fitvatnet (eller noe slikt, kjært vann har mange navn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.