Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Anonymous

Eureka! Telt - Er de bra?

7 posts in this topic

Noen som har erfaringer med telt fra Eureka! ?

Har sett litt på dette 2-mannsteltet: Skjult lenke - logg inn for å se den

Hvordan tror dere dette fungerer som 3-sesong fjelltelt i Norge? Prisen og vekt er det ikke noe å si på i alle fall...

• advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Har ett Eureka alpenlite og er veldig fornøyd med det. God plass til to og konge vintertelt. Kraftig inner og ytterduk og Alpenliten har iallefall veldig god vindstabillitet og bratte vegger slik at snø ikke fester seg.

Så jeg vil gjerne anbefale ett Eureka telt, du får dem også veldig billig på amerikanske nettsider. Fikk mitt for 1400 inkl frakt, her i Norge kostet det 3500. 3500.

Kjetil

post-4902-133474587167_thumb.jpg

Takk for svar! Teltene ser bra ut, men det er alltid kjekt å få en anbefaling av noen som faktisk har prøvd et. Jeg har sett en del Eureka telt på ebay, men hvor kjøpte du ditt?

Hovedsaklig går jeg hytte til hytte, men i blandt kan det være aktuelt å ligge i telt. Derfor er jeg ute etter et telt som er lite og lett med plass til 2 personer og plass til sekk i "fortelt"

Jeg testet et ultralett telt kalt SkyliteSUL, og må innrømme at jeg aldri har ligget i et telt med større kondensproblemer. Selv et endukstelt til 200,- pustet bedre. Våknet opp av kondens i trynet hver morgen, selv i godt vær. Kvaliteten på sømmer etc. virket riktignok ganske bra.

ser det her er en gammel post,men lurer på og kjøpe Skjult lenke - logg inn for å se den da jeg syns det ser veldig bra ut på papiret,når jeg leser det her blir jeg noe i tvil.

Er det her version 1 og nå er det version X og problemene er løst? eller er det forskjel fra telt til telt på SUL versjonene?

Gammel tråd ja.

Jeg hadde et militær telt produsert av Eureka! kalt tcop. Dette var hvert fall av topp kvalitet, og det sto fantastisk godt en sen tur i oktober langt inn i Geitvassdalen der været var mildt sagt vilt.

Vet ikke hvordan det er med de letteste teltene til Eureka!, men de har noen modeller som er utprøvd i de mest ugjestmilde strøk i verden, feks modellen K2.

N